Jeśli chcesz przetestować swój serwis internetowy pod kątem widoczności w wynikach wyszukiwarki, powinieneś zlecić przeprowadzenie audytu SEO. Jest to szczegółowa analiza strony www, która pozwoli Ci określić strategię na jej optymalne pozycjonowanie. Z pomocą tego procesu jesteś również w stanie sprawdzić skuteczność dotychczasowych działań SEO, które były przeprowadzane dla Twojej witryny.
Na przeprowadzenie profesjonalnego audytu SEO strony składa się szereg działań realizowanych przez specjalistów z różnych dziedzin. Proces wykonywany jest w dwóch obszarach:
Każdy przedsiębiorca prowadzący biznes online powinien systematycznie przeprowadzać analizę swojej strony w celu poprawy jej widoczności w sieci i zwiększenia sprzedaży. Profesjonalny audyt pozwoli określić skuteczność pozycjonowania działającego już sklepu czy opracować strategię SEO dla nowo powstałej strony www. Okaże się również przydatny po wprowadzeniu zmian w obrębie silnika lub szablonu serwisu i pozwoli zabezpieczyć się przed pogorszeniem jego widoczności w wynikach wyszukiwarki.
Kompleksowy audyt SEO Twojej strony to inwestycja, która na pewno się zwróci! Dzięki niemu będziesz w stanie zmodyfikować serwis w taki sposób, aby trafiało na niego więcej zainteresowanych osób. Po zakończeniu pracy specjaliści przekażą Ci szczegółowy raport, w którym znajdziesz wyniki analizy i wyciągnięte z nich wnioski.
Raport otrzymany po zakończeniu audytu SEO strony powinien być podzielony na część on-page oraz off-page. Pierwszy element zawiera informacje dotyczące parametrów technicznych serwisu i uwzględnia analizę:
Poza tym część on-page może obejmować sprawdzenie szybkości ładowania się Twojej witryny, jak również jej dostosowanie do urządzeń mobilnych.
Z pomocą audytu SEO możesz też przeprowadzić analizę linków prowadzących na stronę, które wykorzystano na przykład do jej pozycjonowania. Sprawdzanie profilu linkowego domeny pod kątem ewentualnych błędów obejmuje weryfikację m.in.:
Korzystając z narzędzi Google (np. G. Search Console) można uzyskać dodatkowe dane. W trakcie audytu warto przeprowadzić analizę błędów i komunikatów (np. 404) strony czy sprawdzić statystyki ruchu z konkretnych źródeł pochodzenia oraz średni czas, jaki użytkownicy spędzają w witrynie.
Teoretycznie audyt SEO strony można przeprowadzić samodzielnie z pomocą bezpłatnie dostępnych narzędzi. Jednak jeśli chcesz wykorzystać zebrane informacje do dalszego pozycjonowania, warto zlecić to zadanie profesjonalistom. Tylko doświadczona agencja dysponuje specjalistami i środkami umożliwiającymi uzyskanie najlepszych rezultatów.